Ferrari California: první fotografie a informace

Ferrari California: první fotografie a informace
Baby-Ferrari je kupé-kabriolet, který má osm válců umístěných vpředu a dvouspojkovou převodovku u zadní nápravy.
13. květen 2008 se stal dnem, kdy se oficiálně
představilo nové Ferrari California. Ani model, který by měl značce
pomoci k nižším flotilovým emisím, se nevzdal osmiválcového motoru.
Je jím jednotka se zdvihovým objemem 4,3 l, s přímým vstřikováním
paliva do válců a nejvyšším výkonem 338 kW při 7500 ot./min. Novinkou
je také umístění osmiválce za přední nápravu, když motory s tímto
uspořádáním se dosud ve Ferrari objevovaly až za kokpitem.
California bude dodávána výhradně s celohliníkovou otevřenou karoserií,
jejíž pevnou střechu bude v případě příznivého počasí možné uschovat v
prostoru za sedadly. Automobilka označuje uspořádání vozu jako 2+, což
má upozorňovat na neobvykle širokou variabilitu Californie, ve srovnání
s jinými dvoumístnými Ferrari.
Z technických dat zatím automobilka vypustila informaci o zrychlení,
které má z 0 na 100 km/h trvat méně než 4 sekundy. V kombinovaném cyklu
má vůz produkovat asi 310 g CO2 na 1 km, což přibližně odpovídá
spotřebě paliva kolem 13 l/100 km. Uspořádání transaxle s převodovkou
u zadní nápravy má pomoci k optimálnímu rozložení hmotnosti. V případě
Ferrari California jde o dvouspojkovou převodovku se sedmi rychlostními
stupni. Standardem nového modelu jsou keramické brzdy Brembo a
protiprokluzový systém F1-Trac uvedený poprvé v modelu 599 GTB Fiorano.