UIGE, Angola — Domingos Pedro byl jen starý 12 let, když jeho otec zemřel. Procházení bylo náhlé; příčina byla záhada pro doktory. Ale ne k Domingos příbuzným.
Multimédia
Oni sbírali to odpoledne v Domingos blátě-dům jílu, on říkal, uchopil jej a svázal jeho nohy s lanem. Oni hodili provaz přes dům rafters a zvedl jej nahoru dokud ne on byl odložen headfirst přes tvrdou hliněnou podlahu. Pak oni řekli jemu oni by uřezali provaz jestliže on nepřiznal se k vraždit jeho otce.
“Oni ječeli, “čarodějnice! Čarodějnice!”” Domingos si vzpomínal, zničí kroužení jeho tvář. “tam bylo tak mnoho lidí celý křik u mě současně.”
Vyděšený, Domingos řekl jim co oni chtěli slyšet, ale jeho příbuzní nebyli uklidnil. Ferraz Bulio, sousedství je tradiční vůdce, říkal sedm nebo osm captors táhnulo Domingos dole špinavá cesta k řece, očividně utopit jej, když on zasáhl.
“Oni plácli něj a udeřili jej,” on říkal. “toto je lidi cesty působí k někomu obvinění čarodějnictví. Tam jsou losy takových případů.”
Pan Bulio má pravdu. V dílech Angoly, Kongo a Kongo republika, překvapující množství dětí být obviněn z čarodějnicí bytí, a pak být porazen, zneužívaný nebo opuštěný. Obhájcové dítěte odhadují, že tisíce živobytí dětí v ulicích Kinshasa, konžský kapitál, byli obviněni z čarodějnictví a vyhazovali jejich rodinami, často jako logický výklad pro ne muset se krmit nebo se starat o je.
Úředníci v jednom severním angolském městu poznali 432 dětí ulice, které byly opuštěné nebo zneužívané poté, co bytí volalo čarodějnice. Zprávový minulý rok vládou je národní ústav pro dítě a Sjednocený Nations dětský fond popisoval množství dětí řekl, aby byl čarodějnice jak “masivní.”
Ponětí o čarodějnicích dítěte není nové tady. To je společná víra v Angole je dominantní Bantu kultura že čarodějnice mohou komunikovat se světem mrtvý a zmocňovat se nebo “jíst” životní síla jiných, přinášet jejich neštěstí obětí, nemoc a smrt. Dospělé čarodějnice jsou řekl, aby okouzlil děti tím, že dá jim jídlo, pak nutit je oplácet tím, že obětuje rodinného příslušníka.
Ale úředníci přisuzují nárůst perzekucí dětí k válce — 27 roků v Angole, konci v roce 2002 a blízkém konstantním sporu v Kongu. Konflikty orphaned mnohé děti, zatímco opustí ostatní rodiny neporušený ale příliš opuštěný živit se.
“Situace čarodějnicí začala, když otcové stali se neschopní k péči o děti,” říkala Ana Silvová, kdo je v důvěře ochrany dítěte pro institut dětí. “tak oni začali hledat nějaké ospravedlnění vyloučit je z rodiny.”
Od té doby, ona říkala, jev následoval chudé migranty od severních angolských provincií Uige a Zair k slums kapitálu, Luanda.
Dva nedávné případy poděsily úředníky tam. V červnu, madam Silva říkala, Luanda matka oslepila ji 14-rok-stará dcera s zbělet pokusit se zbavit ji vizí zla. V srpnu, otec napíchl bateriovou kyselinu do jeho 12-rok-starý syn má břicho, protože on se bál chlapce byla čarodějnice, ona říkala.
Angolská vláda má campaigned od roku 2000 rozptýlit představy o čarodějnicích dítěte, madam Silva říkala, ale pokrok nastane pomalu. “my nemůžeme měnit víru, že čarodějnice existují,” ona říkala. “dokonce profesionální pracovníci věří, že čarodějnice existují.”
Místo toho, její institut pokusí se učit čísla autority — policisté, učitelé, náboženští vůdcové — že násilí proti dětem je nikdy ospravedlněno.
Angolské město Mbanza Kongo, jen 50 mílí od okraje se Kongem, prorazil trasu. Po dítěti obviněný čarodějnictví byl bodnut k smrti v roce 2000, venkovanští úředníci a Save děti, globální dobročinná organizace, obklíčil 432 dětí ulice a se sešel 380 je s příbuznými, zpráva čarodějnictví říkala.
Jedenáct fundamentalistických církví bylo zavřeno protože zpráv exploatace dítěte a zneužívání. Osm konžských pastorů bylo vyhoštěno. Vesnice ustavily výbory k monitorovým dětským právům. Autority říkají množství dětí, které jsou zneužívány nebo živobytí na ulicích kleslo drasticky.
Uige, asi 100 mílí k jihu Mbanza Kongo, je jiný příběh. Obklopený svěžími zelenými kopci, to je shluk bláta-dohody jílu kolem drobit obchody poďobaný dírami po náboji. V této oblasti, říkal Bishop Emilio Sumbelelo St. Joseph je katolická církev, perzekuce dětí se zvedne.
“To je velmi, velmi, velmi běžný ve vesnicích,” on říkal. “my víme, že některé děti byly zabil.”