Zážitky z jízdy z nového Superbu
Nový Superb jsme si mohli prohlédnout a vyzkoušet
během testovacího programu prototypů, který probíhá v kalifornském
Death Valley, Údolí smrti.
Naše návštěva měla dvě omezení: nesměli jsme fotografovat interiér a vozy bohužel dostaly maskování přední a zadní části.
Po pár minutách za volantem jsme zjistili, že nový Superb nabízí
opravdu parádní jízdní komfort, který se s Octavií nedá měřit. Uznání
si zaslouží způsob, jakým je tento komfort spojený s jízdní agilitou.
Auto řidiče poslouchá na povel, se slepou poslušností jede určenou
stopou.
Pod kapotou byl zážehový čtyřválec 1.8 TFSI s výkonem 110 kW a s
šestistupňovou přímo řazenou převodovkou, který velikosti vozu zcela
dostačoval.
Nový Superb jako první v koncernu VW nabídne systém adaptivních předních světlometů s proměnlivou geometrií světelného paprsku. Ta se mění v závislosti na okamžité jízdní situaci.
Prostorností novinka na předchůdce navazuje, i přes nižší profil, ale
nabízí více místa nad hlavou zadních cestujících. Nový Superb sice
využívá různé koncernové části, jde ale na rozdíl od „passatové“ první
generace o originál, který podle našeho názoru svým „dárcům orgánů“ od
Audi a VW dokáže pořádně zatopit. Přesné rozměry výrobce zatím tají,
ale je evidentní, že vůz se mírně rozšířil a snížil, což výrazně
prospělo jeho vzhledu a také stabilitě.
Zavazadelník zůstal při naší návštěvě uzamčený, revoluční systém
dvojitého otevírání kufru a´ la liftback a sedan chce automobilka
patřičně využít až při uvedení vozu na trh.
Oficiální představení nové Škody Superb je naplánováno na březnový
autosalon v Ženevě, patrně ještě před tím firma zveřejní první
oficiální snímky vozu.